Fred i Lasermania: raport z pola walki

Po stosunkowo mało produktywnym okresie wakacyjnym, wraz z rozpoczynającym się rokiem szkolnym Zespół Heptomino wrócił z dużą dawką entuzjazmu do wytężonej pracy nad odtworzeniem Freda oraz Lasermanii na nowoczesne platformy mobilne. Wszystkich tych, którzy czują się nieco rozczarowani brakiem informacji na temat naszych poczynań w okresie ostatnich kilku miesięcy, serdecznie przepraszamy. Czas wakacji i związane z tym wyjazdy urlopowe sprawiły, że tempo naszych działań nieco zwolniło, w skutek czego powstała też cisza w eterze. Obiecujemy jednak solennie, że postaramy się szybko nadrobić informacyjne zaległości. W związku z tym poniżej przedstawiamy krótki raport z naszych działań z ostatnich kilku miesięcy.

W pierwszej kolejności chcemy serdecznie podziękować wszystkim, którzy wyrazili zainteresowanie naszym przedsięwzięciem. Odzew ze strony społeczności polskich graczy był bardzo pozytywny. O odtworzeniu Freda i Lasermanii w wersjach mobilnych pisały między innymi takie serwisy jak: Polygamia.pl, Gadżetomania, Antyweb, CD-Action, HCgamer, Onet.Gry, GRYOnline, Gry na Fony, Gram.pl, Gramy na wynos, CoolGames.pl, AtariOnline.pl, Atari.Area, MyApple, Android User, Try2Emu, Retroage, MyPSVita
i inni…

Obok wiadomości na temat naszego przedsięwzięcia pojawił się szereg pozytywnych komentarzy, wiele osób pisało też do nas deklarując chęć pomocy w zakresie play-testingu ww. gier, bądź zwyczajnie życząc nam powodzenia.

Jeśli chodzi o postępy prac, to przez ostatnie miesiące główny naciski położyliśmy na odtworzenie oryginalnej mechaniki rozgrywki w obydwu tytułach. Z radością możemy stwierdzić, że udało nam się w 100% odtworzyć silnik Lasermanii, zaś prace nad nad odtworzeniem mechaniki Freda są na ukończeniu.

Równolegle prowadziliśmy prace nad systemem menu w obydwu grach, opracowaliśmy efekt imitujący wyświetlanie obrazu na ekranie CRT (liczymy, że nada on obydwu tytułom unikalny retro-feeling) oraz niezależny od platformy system obsługi osiągnięć oraz globalnych tabel wyników. Poniżej umieszczamy kilka zrzutów z bieżących (roboczych) wersji obydwu gier.

Przeglądając przedstawione wyżej zdjęcia prosimy pamiętać, że opierają się one na wersjach roboczych Freda i Lasermanii, w związku z czym finalne efekty naszej pracy mogą różnić się od tego co tutaj widzicie.

Przykładowy ekran z gry Fred z włączonym efektem imitującym wyświetlanie obrazu na ekranie CRT

Przykładowy ekran z gry Fred z włączonym efektem imitującym wyświetlanie obrazu na ekranie CRT

 

Przykładowy ekran z gry Fred z włączonym efektem imitującym wyświetlanie obrazu na ekranie CRT w trybie monochromatycznym (odcienie zieleni)

Przykładowy ekran z gry Fred z włączonym efektem imitującym wyświetlanie obrazu na ekranie CRT w trybie monochromatycznym (odcienie zieleni)

 

Robocza wersja ekranu tytułowego gry Fred w wersji mobilnej

Robocza wersja ekranu tytułowego gry Fred w wersji mobilnej

 

Przykładowy ekran z gry Lasermania z włączonym efektem imitującym wyświetlanie obrazu na ekranie CRT

Przykładowy ekran z gry Lasermania z włączonym efektem imitującym wyświetlanie obrazu na ekranie CRT

W ramach działań marketingowych od kilku tygodni przygotowujemy się do rozpoczęcia akcji promocyjnej naszych gier na rynkach zachodnich. Krótko mówiąc – w najbliższych miesiącach sporo się będzie u nas działo (przy czym możecie liczyć na znacznie większą aktywność medialną z naszej strony niż w okresie wakacyjnym), zaś ukoronowaniem tych działań będzie wypuszczenie obydwu gier na AppStore oraz Google Play Store. Póki co bardzo mocno liczymy, że stanie się to jeszcze przed końcem tego roku.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fred, Lasermania. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.